Dagis

Idag är det fjärde dagen på dagis för Elias, det verkar inte vara några problem alls. Han trivs hur bra som helst, leker och busar med dem andra barnen. Eller igår kom det iaf två barn till så nu är dom fyra. Fast den här veckan är det bara en timme om dagen och jag ska vara med hela tiden. Sen nästa vecka ökar dom till en och en halv... lite löjligt nästan, vore kanske bättre att öka lite succesivt hela tiden? Nu ska bara Elias vara tre timmar om dagen sen men dom andra barnen, ska dom börja med först en vecka en timme sen en vecka en och en halv sen helt plötsligt 8 timmar om dagen? Känns ju inte riktigt rätt. Tydligen ska jag inte börja låta honom vara själv förräns i slutet på nästa vecka heller, hmm, precis lagom tills han har vant sig att jag är där med honom. Ne, jag ska inte klaga, det är ju faktiskt dom som har utblidning och vet hur dom ska göra.

Hur som helst går det iaf jättebra, han älskar att vara på dagis tycker inte om att gå hem.. Men det får man väl se positivt.

Elias har också börjat sova utan en sida på spjälsängen.. Lite läskigt att han kan gå ur hur som helst men hittils har det gått bra och han väntar på oss (elr pappa) på morgonen ändå.

Nu blev det mycket om Elias idag men för att uppdatera lite på Eddiefronten så är han fortfarande ett soligt och nöjt barn, sover bra och äter bra.. Ersättning iaf, försöker ge honom lite banangröt och lite pureer men det faller inte den unge herrn i smaken. Men det är väl bara att kämpa vidare med det.

Helg snart, då blir det party party, ska på alla hjärtans dag fest i Målerås, trevligt. Min älsklingssyster med kille ska vara barnvakt (igen!).. Tack siis, kan alltid lite på dig! Får väl ta igen allt sen när du bestämmer dig för att befolka världen..

Ha en härlig helg, för det ska jag!

Kommentarer
Postat av: Siis/Korven

Hah! när jag väljer att befolka världen kommer du ha två obstinata tonårspojkar hemma och inte alls vara sugen på att ta hand om mina småpojkar :P

2010-02-11 @ 11:23:45
URL: http://kajsalundberg.blogg.se/
Postat av: Daddy

Elias och Eddie kommer inte att bli obstinata, de är och förblir mönsterbarn...

2010-02-11 @ 16:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0