Ny dag, nya tag

Snö, snö, snö, när ska det sluta? Vill ha sommar nu!!! Så jag kan vara ute och leka med mina pojkar, sola och bada. Sitta utanför vår husvagn och njuta av livet!


Idag känns det dock som om jag är upplagd för lite städning.. lite "ta tag i ditt liv"-känsla. Igår när Jonathan kom hem så skottade han hela uppfarten, vilket inte var det lättaste eftersom vi ha slarvat lite innan med skottning.. Sen tog han all disk och sen innan vi gick och la sig var han ute och skottade en timme till. Jag gjorde absolut ingenting, vilade.. Hela kvällen låg jag bara och vilade.. Så idag måste jag städa, men vilan igår verkar ha gjort nytta för idag känner jag mig piggare och framförallt gladare..

Köpte fyra nya pocket på Coop häromdagen, 4 för 100 kr. Den ena har jag läst ut "sjuårskrisen", den handlar om ett gift par och deras 2 årige son. Hur hon går hemma och han jobbar och deras förhållande försvinner mer och mer i allt vardagshärj. Känner verkligen igen mig i boken, fick också en liten tankeställare.. När man går hemma med barn hela dagarna är det ganska självklart att det är det man pratar om med sin andra hälft när denne kommer hem. Men hur intressant är det egentligen att prata om hur många gånger X bajsade och om vilken salva man använder till den röda stjärten? Ja, inte för att jag har så mycket annat att prata om för det är ju mitt liv nu, men man tappar ju inte all intelligens bara för att man har fått barn...elr?

Så nu ska jag sätta igång med städningen på en gång innan jag tappar all energi.

Kommentarer
Postat av: malin

hej. nu har din blogg fått liv på riktigt. :)



tack för inbjudan förresten, jag kommer gärna! :)

2010-01-28 @ 22:12:45
URL: http://maalinmedm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0